Wednesday, 10 August 2011

Kisah Air Soya....

Suatu hari....ketika sibuk mengemas dapur.....saya terjumpa...biji-biji seumpana manik...tapi besar sangat...puas difikir, sebab saya yang beli hari tu...ta daa...nampak label....kacang soya.....Dengan penuh keyakinan saya terus merendam kesemua kacang soya terbabit....Menggunakan tangan kacang soya tadi digosok2 untuk membuang kulitnya......Kemudian, saya jadikan ia kepada sesuatu yang yang menggoda iman dan nafsu (sebab ngah puasa)...saya jadikan ia air soya....


Tetiba teringat....ais tak de....dah habis stok....saya nie pemalu nak pergi kedai...Ramai sangat yang menegur....kecik, besar, tua, muda....(saya kan pemalu..(^_^)....Time tu...ayah tersayang keluar mengagihkan buah tangan dari MB terengganu untuk penduduk di bawah jagaannya....


ada kurma dan air zam zam...

Dalam hati berdetik...masuk peti ais je la...lagipun baru lepas hujan..sejuk suam ok dah kot...

Tetiba teringat lagi...tak boleh..kesian kat adik2 saya yang tengak tidur aksi kuak kupu-kupu dan meringkuk..Dahaga sebab panas....tidur dari pukul 2 sampai 5.30....Aish.....xbleh jadi nie..



memang kesian..si aiman tu sampai tak sempat tanggal kopiah lepas solat zohor.....Dengan penuh rasa belas kasihan kat adik2...saya pun telefon ayah..minta belikan ais...OK....selesai...

Kemudian kedengaran ayah memberi salam...Maaak Oiiiiiii mengamuk ke apa.....


6 bungkus dibelinya...Dia cakap sila minum puas2...haha...maka...air soya tadi kami nikmati dengan penuh kesyukuran..

No comments:

Post a Comment