Facebook Badge

Saturday 5 November 2011

Bukan Manusia semata

Aku tetap hanya seorang Insyirah 
Sedang mengembara di bumi penciptaku
Walau kita kelihatan berbeda...rupa mahupun pangkat...
Yang aku yakin dan pasti...
Destinasi kita sama
Kerana engkau dan aku sebenarnya sama...
Yang berbeza cuma jalan untuk kita ke sana...
Hakikatnya....
Dua mata ku gunakan untuk melihat...
Dua telinga ku gunakan untuk mendengar....
Mulut kecil ini ku gunakan untuk berbicara
Udara ku hirup menggunakan hidung.....
Kamu juga pasti begitu kan???
Engkau juga memiliki jantung seperti aku  bukan???
ia...terlalu banyak persamaan kita...
Persamaan yang menyempurnakan kita sebagai manusia....
Yang berbeza.....
Aku tidak hanya ingin menjadi manusia tapi 
aku ingin menjadi insan selaku hamba PENCIPTA, khalifah di bumi....


****************************************************************************************

No comments:

Post a Comment