Sunday, 4 December 2011

Carta Hati

Kalau CW....CW ada carta hati tersendiri tau....
Kadang-kadang terlupa juga...
Selalu je terlupa kat sepatutnya yang jadi Juara...

1. ALLAH dan RASULULLAH
2. AYAH DAN IBU DAN SAUDARA KANDUNG....
3. KAUM KELUARGA DAN KAWAN-KAWAN
4. Diri sendiri.....
5. Masih dalam pemerhatian......

Kalau tempat pertama, semua yang mengaku beragama islam wajib letakkan ianya begitu...Tapi masalahnya selalu lupa....C.W pun macam tue jugak...dah sibuk sangat....mulalah terabai.....
Kalau tempat kedua tu, memang automatik masuk top 5 carta hati....sapa tak sayang mak ayah...
Bagi mereka yang masih memiliki ibu dan ayah, hargailah mereka.....C.W dah rasa macam mana pahitnya rasa kehilangan ibu tercinta....opss...bukan hilang....Ibu C.W telah dipanggil pulang oleh PEMILIK kita semua. Tapi ALLAH dah bagi ibu baru kat C.W dan dipanggil dengan gelaran UMI....
satu lagi adik beradik...mesti la sayang...membesar sama2....tidur sama2....mandi sama2...belajar sama2....main sama2....kena rotan je tak sama2..siapa yang nakal, dialah yang kena....
Tempat ketiga...Kaum keluarga..mesti kena sayang.....Kawan2.....pun sama2....Selain ahli keluarga, mestilah kita rapat ngen kawan kan....Mesti adalah jugak seorang yang akan dekat dihati...kadang2 kita lebih selesa untuk bercerita apa jua masalah kat kawan2 berbanding ahli keluarga kita sendiri...
Tempat keempat.......diri sendiri...banyak benda yang anda perlu korbankan kalau sayang diri sendiri ye....C.W malas nak huraikan hal nie....Tapi fikirlah yer....Sebab sekarang, ramai macam tak sayang diri sendiri dan lebih sayangkan kesoronokkan dunia semata...
Yang kelima...masih kosong....Bukanlah kosong sebenarnya....Memang menipu kalau cakap kosong....fitrah manusia dicipta berperasaan...Semua orang pernah je rasa terusik hati....tapi tu lah....perasaan memang senang berubah....Susah juga kalau ada yang mencuit hati....lagi susah kalau hati tu dicuri tanpa disedari oleh pencurinya...C.W rasa C.W punya pun macam dah kena curi pun ada...kahkah...C.W mengharapkan yang Terbaik dari ALLAH dan ALLAH tahu yang terbaik untuk setiap hambanya

Pesanan buat pembaca....walau macam mana pun perasaan korang yang nombor satu dan dua tu, memang tak boleh di ubah...barulah Kita akan merasa nikmatnya hidup ini...
Yang paling penting ikhlas.....memang benar, ikhlas itu amat sukar dicapai...kerana syaitan sentiasa menghasut supaya manusia menjadi riak....tapi sama2lah berusaha.....berpada2 dalam menyayangi makhluk ciptaan Illahi.....


CINTAKAN BUNGA, BUNGA KAN LAYU....
CINTAKAN MANUSIA...MANUSIA KAN MATI...
HANYA CINTA ALLAH YANG HAKIKI DAN ABADI

No comments:

Post a Comment