Thursday, 27 October 2011

Aiman Yang Beli Nie


Pada suatu hari…..CW pulang ke rumah….tetiba ayah CW turun….

Bab: akak cube tengok minyak rambut nie….
Cw : Kenapa nak tengok, minyak rambut pakai kat kepala…ahaks…
Bab: Minyak rambut nie berdesaa(keadaan apabila panadol soluble dimasukkan ke dalam air)
CW : Bagus ar tu, bleh cuci kelemumur…rambut pun hitam…
Bab : peliklah…adik aiman kata dye xley pakai…kalau pakai sakit kepala….wangi sangat…

Tika itu terpandang kelibat minyak rambut di tangan ayah…..
Hati CW mula ingin tergelak….Ok minyak rambut Johnson…
Botol Purple….5 meter dah boleh bau…. 
Hahaha….Dalam hati….nie mesti bukan minyak rambut

CW : Iye ke minyak rambut….siapa yang beli…
Bab: Iye….aiman ngen adik yang pilih…..

Nak tau…..dari kejauhan kelihatan perkaataan Cologne…..ahaks….kesian sungguh kat adik2 CW…..itulah….Semua benda dalam bahasa Inggeris….Adik2 yang darjah 2,3 tu manalah tahu apa maksudnya Cologne Tu…..Mereka hanya memilih berdasarkan apa yang mereka selalu lihat….Kat sini CW rase frasa “pengalaman adalah guru yang paling baik ” adalah antara sebab adik2 CW memilih cologne tersebut ok….Sebabnya umi memang belikan minyak rambut Johnson untuk kegunaan dirumah….Adik2 CW melihat persamaan tapi tidak meneliti kebenaran….Mereka dah biasa melihat pekataan johnson...tapi tak mengamati perkataan lain....botolnya kelihatan sama ok...
kite sambung dialog….

CW : Sambil mengambil botol yang dipegang ayah…Bagi membuat kepastian….Ia…memang bukan ­­­­­          minyak rambut….  “ Meh nak try pakai”
Bab : Tapi bau dia wangi…ke  dah expired….??
CW : Tuang cecair ke tapak tangan dan sapu ke tangan…. “tak lah ok lagi nie”
Bab : Cuba pakai kat rambut baru dapat rasa….
CW : Nie bukan pakai kat rambut tapi kat badan…kulit…kekeke…..
Bab : Nie adik aiman lah yang beli……

Tetiba Adikku datang….

Aiman : Bukan Aiman beli…Bab yang beli
CW     : Pulak dah…..
Bab     : Bukanlah aiman yang Pilih…
Aiman : Aiman pilih je…adik kata wangi….Bab yang bayar…duit bab….jadi bab yang beli….
CW      :hanya mampu tersenyum…..

OK.....inilah gerangan minyak rambut yang membuatkan adik2 dan ayah CW sakit kepala...

No comments:

Post a Comment