Facebook Badge

Wednesday 21 September 2011

Siapa Yang Gagal Sebenarnya

Salam semua.....
meh nak kongsi citer sikit...

hari ini...ada seorang sahabat saya bertanya...
kenapa dia sering takut untuk gagal....


lantas saya bertanya....apakah yang ditakutkan...
sahabat saya  menjawab dia takut dia akan gagal dalam semua perkara yang yang dilakukan

Kemudian sahabat saya berkata-kata lagi...
Macam mana nak hilangkan ketakutan tue...
Saya menjawab
"FACE YOUR FEAR"

Kemudian sahabat saya berkata lagi macam mana kalau 
dia gagal kalau dia lakukan perkara yang dia takutkan tu....




Saya tersenyum....
"Setiap kali merasa takut akan gagal...
Angkatlah muka...dan senyum...
Kemudian ingatlah....Kita kan ada ALLAH...."

Pesanan buat semua...
Setiap kali mempunyai masalah...
Jangan sesekali kita murungkan diri
Kerana itu akan membuat kita merasa terbeban

Kita akan selamanya gagal jika kita takut untuk gagal...
Percaya pada janji ALLAH....
"siapa berusaha pasti dia berjaya"

Nak tahu tak kenapa syaitan sampai sekarang masih lagi berjaya menyesatkan semua umat manusia...Jawapannya amat mudah..syaitan merayu dan meminta izin pada ALLAH bahawa mereka ingin menyesatkan manusia pada hari mereka ingkar dan enggan sujud kepada Nabi Adam A.S.   Jadi jangan takut untuk gagal sebelum anda berusaha...

pssit...: nanti Cik writer sambung lagi entry ni yer..


1 comment: