Wednesday, 20 April 2011

Argh...soooo sleeepy...

Kalau masuk bab study je..mesti cepat rasa mengantuk....Saya nak kongsikan beberapa cara yang agak sesuai ntuk hilangkan mengantuk nie,...

  1. pergi ambil wuduk dan buat solat sunat yang sesuai....
  2. duduk jangan terlalu tega tapi lengkungkan bahagian tengah tulang belakang.
    Ini membenarkan kelancaran pengaliran tenaga dari saraf tunjang ke otak
  3. tarik nafas, hembus perlahan-lahan
  4. Buat Lompat bintang
  5. Buat larian setempat
  6. tukar Tempat studyM
  7. Minum air kosong yang masih lagi panas
  8. Cuba bulatkan mata seluas mungkin
  9. Pergi kat depan cermin pastu main senyum2...
  10. Tengok gambar mak ayah korang, korang mesti tak sampai hati nak kecewakan diorang dan dengan itu anda mesti tidak mahu mengaku  kalah kepada mengantuk
 Nie tips yang paling last....Kalau tak jadi  jugok korang memang ada masalah..nak tau...tidurlah sekejap tak pun sampai mengantuk tu dah hilang...Kan senang.....

No comments:

Post a Comment